Tuesday, July 19, 2011

From KL to KJ

Setelah agak berkurun jugak x naik public transport, akhirnya last Sunday ku berfikir nak naik LRT from Kelana Jaya to KLCC...Kerana ada tugasan yang perlu dibuat iaitu interview senior INC kami yang sungguh unique and sangat cool plus quite hot, better naik train ke KLCC because tau2 je KL during weekend...Jam macam haram and apatah lagi parking...

During the Interview

Beliau Sofea

What's the point saya letak gambar interview ni pun I'm not sure because x relate dengan Title post kali ni...Maybe just for my "tatapan" kot and hasil usaha interview Anip terhadap Sofea...Haaa, because she's unique, dats why saya excited letak gambar beliau...Nway, my coordinator yang cakap beliau ni unique because ada reason and that's why me and anip Interview beliau ni...(Berangan la Runny, dia dah ada BF, budak Damansara....Kau ada ke???)...Shhh shhhh halau kau....

After settle semua, saya ciao balik and ramai gila dalam train and I decided berdiri je lah all the way ke KJ...Duduk x best coz x boleh observe surrounding dalam train...Haaaa, yang best because saya duduk dekat "ekor" train which boleh nampak outside of the train...Dengan berbekalkan Ipod, mendengar lagu di telinga, saya mula mengobserve orang2 Malaysia di sekeliling saya....

Yesss, mangsa pertama di depan mata....Fuhhh, sakit mata melihat dan memandang...Dah la ramai orang dalam train, aksi terlampau happened di depan mata....Apa lagi, cepat2 saya keluarkan Iphone dan snap pic couple depan saya...At first buat2 macam berTexting, den tengok line clear terus "SNAP"...



Maybe nampak mcm normal dalam pic ni, tapi anda xtau apa terjadi seterusnya...heh...Satu je suka pasal couple ni...Sooooo Sweeettt both of them pakai jersey Malaysia yang bawak tuah tu...Aku dah la jealous melihat couple pakai jersey coz nampak cool...Mungkinkah terjadi pada ku suatu hari nanti??? 

Yang xbestnya, couple ni buat benda camni depan mak bapak yang ada 4 orang anak kecik...Maybe u guys shud show some respect kot, and x kisah la nak berpeluk or what so ever, tapi biar kena dengan tempat..Kalau saya ada GF pun saya x buat camni bang, better saya borak dengan GF saya pasal Malaysia Football Team memandangkan pakai jersey Malaysia.Ahaaa...First because dalam train, second ramai orang and third depan husband and wife yang ada 4 orang anak kecik tadi...Bad influence boleh dapat towards the small kids...Its ok bro, janji korang bahagia...Nway, MALAYSIA MALAYSIA....Jumpa di Stadium okeh???


Bzzzttttt no comment....Aku pakai snap je and ni hasil dia...

Kantoi ke abang tu nampak aku snap pic diani??

Haaa ni best sikit nak share...Sesudah sampai di Masjid Jamek, adik ni pun masuk dalam train...Ada je seat untuk saya duduk from KL Sentral, tapi memang malas nak duduk...Adik ni nampak gaya baru balik kerja and nampak seperti kepnatan...Once dia masuk train, terus duduk and after few minute, dia tidur2 ayam...Just imagine from Masjid Jamek and I have no idea ke mana dia nak turun coz dia ni nampak macam dah terlelap...Langsung x bangun2 and ingat dia pengsan coz penat sangat...Hmmmm, mana laa agaknya station dia nak turun eh???


Kesian tengok this girl, memang dia penat bekerja ni...Bagus dia cari rezeki...Maybe dia ni pun student IPT yang tengah cuti 4 bulan and cari pocket money kot...Not like me, menganggur dekat rumah buang masa...heh...Salute sama awak la cik adik rajin bekerja...

Sesudah sampai di station Kelana Jaya, suasana train agak sunyi and dah xde sgt orang...Diz girl still x bangun2 and I'm afraid that dia terlepas station...Dengan gaya xsampai hati, saya mengejutkan cik adik mengantuk ni...

Saya: Excuse me kak, bangun...
Dia: (Muka mamai, mata terbeliak plus terkejut sikit) 
SayaStation dah habis dah ni, dah dekat KJ dah ni...Terlepas train ke??
Dia: Eh x la, memang nak turun dekat KJ pun, cuma terlelap  je...Terima kasih...
Saya: Ohh ingat dah terlepas...Ok no problem

Mujur dia x terlepas station, lalu ku pun blahhh dan menuju pergi ke kereta at the same time lega coz niat nak tolong orang tu berjaya...Woot Woot...Nway saya xda berniat buruk or nak menggatai...Coz sgt kesian melihat beliau...Kepenatan balik kerja...=)

Macam2 jenis orang ada dalam train nowadays...Tu yang best naik public transport especially train...Nampak banyak jenis orang...Lagi clear if kita berdiri and ushar sekeliling...Tapi tengok orang tu pun ada cara, snap pic orang pun ada cara and approach orang pun ada cara...Silap2 or kantoi memang terbaik lahhh..

One day nak naik STAR pegi Bukit Jalil and nak observe supporters dalam train...Mesti haru biru train tu and ragam2 manusia dalam train tu...Tapi mesti best kot...ahahaha...

Nway, bukan gambar orang saja yang saya tangkap, keindahan bangunan2 di Kuala Lumpur pun saya sempat snap...Memang benar KL dah membangun and not like past 10 or 15 years...Banyak dah changed drastically...Nice one..




p/s: Na Na Na Na Na Nazren....




9 comments:

Anonymous said...

salam,
i love reading ur blog.dr x minat bola blh minat bola due to ur writing.hahaha.teruskan menulis yea.:)

-perempuan-:)

Rafa Runny said...

thx perempuan

lowkey said...

naz sudah ada peminat.

#haha

che nur said...

co0l...hang duk snap pic org... hahahaha =)

Rafa Runny said...

peminat apa nya anip oi...tengkorak hang...ahahaha...

Rafa Runny said...

risky oh che nor nak snap pic dlm train..nak2 pulak pakai phone..ahahaha...
bukti i x menipu mengobserve orang...ehhe..=p

che nur said...

jgn wt slalu...kantoi, i tepuk tangan....haha....

Rafa Runny said...

come on la..ini runny..mana ada kantoi...heheeh

che nur said...

CONFIDENT!!!! g00d3...