Thursday, August 25, 2011

Apa Susah Sangat Nih??

Ada 365 hari dalam setahun and bulan puasa juz ambik masa dalam 30 hari je...Aku still x faham apa masalah orang2 yang susah nak puasa dalam masa 30 hari (kecuali uzur, tidak waras, and lain2 pengecualian)...Aku ni bukan lah baik sangat but dalam bulan Ramadhan ni wajib la kita orang Islam menghormati bulan yang mulia ni which ada dalam setahun sekali je...Kalau umur panjan, Insyallah laa kita dapat puasa sampai tua...Rasa pelik because ada jugak certain2 people yang x malu and x rasa bersalah makan, minum and merokok during bulan puasa ni...Kalau yang sorok2 lain cerita, tapi ni yang depan2...

1st chapter

At 10 in the morning ada appointment dengan Ray Tech tinted kereta di Glenmarie, but before that kena supirkan diri antar kakak ke MSU...Once dah drop my sis, lalu ikut TESCO and I saw this one guy bawak Kancil and selamber hisap rokok plus dengan muka x guilty...As usual, nak cover line pakai shades...WTF...Maybe student yang lalu lalang x perasan, but syukur dengan kurniaan Allah, mata aku ni dapat melihat jelas lagi and that's why I suka mengobserve orang...Aku dengan rasa menyampah, aku ushar pelik kat brader tadi and dia ushar gua balik...Bukan lah sebab jealous dia dapat merokok, tapi baru pukul 9.15 dah dah smoking...Aiyooo...Come on laa...

2nd chapter

Dah sampai Glenmarie, tengok kedai Ray Tech x bukak lagi, so I decided ronda2 area2 situ, bukan mencari orang tak puasa, but mencari car accessories shop memandangkan dekat Glenmarie ni banyak jugak kedai kereta...So tgh pusing2 area Glenmarie yang ada Secret Recipe tu, baik punya ternampak ada diz one guy, tgh sedap membungkus Nasi Kandar sambi ushar line...Aku stop kereta buat2 cakap phone, and memang sah la kot dengan ofice work attire, tanpa segan silu menyuru mamak tu membungkus makanan...Hrmmm, yang mamak tu pun rasa tak bersalah coz share dosa mamat tu...Biarlah, janji aku dapat detect 2 orang tak puasa dah dalam masa x sampai 1 jam... 

3rd Chapter

Kedai tinted still x bukak, so pusing2 la lagi...Ada satu kedai mamak ni, memang boleh nampak dari tepi jalan, ada dua orang Melayu, lagi rilek, minum and makan dekat luar mamak tu macam sekarang ni bukan bulan puasa...Tu memang lagi rilek la, x payah nak cover, terus selamber makan dekat luar kedai yang jenis meja boleh bukak tutup tu...What an Ass Hole.. Sunggh tak masuk akal...Nampak diaorg tu macam kerja despatch...Peduli apa, pak cik and mak cik buta dekat Jalan TAR KL yang main music tu pun boleh puasa, setakat diaorang yang still muda tu x puasa...Adoi...

Last Chapter

Ada this one junction nak ke TESCO, this one guy hisap rokok jugak dalam kereta and baru pukul 5.30...Haih, awal betul orang2 ni bukak puasa...

Harini je, puasa yang ke 24 aku dah nampak ramai yang x puasa...Memang la diaorang x da kena mengena dengan aku, and dosa masing2 tanggung la...Tapi tu la, x rasa malu and bersalah ke eh orang2 yang x puasa ni?? Aku ni bukan la baik sangat but jahat2 pun x de la na tinggal puasa padahal boleh je bukak puasa if nak sebab tinggal sorang kat rumah..Heh...Tapi kena la control, mana la tau this year will be my last year berpuasa ke, and kita tak tau next year kita bole puasa or still boleh berpuasa with family, tarawikh ke because kita tak tau umur kita ni panjang ke tak to continue for next year....

Bulan puasa memang banyak sangat dugaan...Arghhhh...Pergi bazaar nampak awek hot, terus memancut cara pandang...Hisap rokok pun sekarang twice a day...Tido lambat bangun pun lambat, dah makruh dah...Haih, banyak lah dugaan...Woot Woot...Setan xda during Ramadhan, siapa yang peranga teruk tu, Sah2 la dia Setan...

p/s: Semua ni x sempat nak ambik gambar coz rasa sangat risky...Aduh...Tapi saya x buat cerita yer...

No comments: