Saturday, August 13, 2011

Tidak Sedar Diri...


Aku pelik dengan segelintir manusia zaman sekarang yang terlalu berasa bangga dengan apa yang diperolehi dan terutama sekali bila bercakap mengenai jawatan ataupun pangkat...Oh shit, kenapakah aku berkias sebegini...WTF??? Just straight to the point you Dumb Asss!!

Since pindah dekat tempat baru since 2009 ni, ingatkan x dela benda buruk will happen...But I was wrong, lepas satu2 problem, baik kedai, budak2 yang baru nak up and no to forget yang berjawatan tinggi such as President kawasan perumahan...

Bila Melayu nak jatuhkan kaum Melayu sendiri...Bila yang dah berusia x puas hati dengan yang dah dewasa...Bila emosi dah x boleh dikawal, mula jadi x sedar diri...Bila ramai2, boleh la nak bertarung dengan tiga orang...Tapi apa yang aku pantang is, bila dah marah tu, x payah nak jerit2, terpekik-pekik macam orang x waras...Apa yang aku pantang lagi bila dah start touch, tolak2 and tarik baju...Ni aku pantang bila benda bole settle baik2, tapi benda jadi lagi teruk...Come on, be professional and I bet u guys semua dah kerja and ada anak...Ni ke bapa contoh yang boleh dijadikan contoh sebenar towards their children and macamana kami yang umur x sampai 25 nak respect orang2 berusia which not more than 40??

Kalau betul korang gentle, kita discuss baik2, settle cara baik...Aku bersyukur because x da siapa yang berani touch aku and aku tau ada few yang respect arwah ayah masa ayah ada lagi...Diaorang akan tau erti penyesalan if mula touch and tengking aku...Mujur aku dapat handle situation and kena cool down kan diaorang ni...Kalau nak fight boleh, x jadi masalah...Cuma better 1 on 1 laa, and jangan nak suruh member lain backup kan...Tu bukan anak jantan, and better gi sunat buat kali ke dua...

Lagi satu, jangan nak bangga diri yang awak tu gangster or taiko kawasan...X cantik la bro and x kemas laa cara pegangan hidup camtu...Siapa lu nak jerit2 and teriak saying "Kau ingat muka ni eh, Kau ingat muka ni"...Kau siapa nak kitaorang ingat??? Kalau aku jumpa kau kat luar sorang2, nak aku rembat muka kau laju2 ke?? Kalau nak, roger aku...

Rasa lega bila dah slow talk dengan sorang abang neighbour depan rumah face to face...Aku just nak dengar dari mulut dia...But aku still x settle lagi, because aku nak cari and talk ngan brother yang start touch and jerit macam orang tak waras tu...1 dah settle, lagi 5 orang aku nak cari...Jangan ingat aku x berani nak menghadap korang....

Aku menjadi lagi hairan bila orang2 yang konon2 semuanya besar ni, muka masing2 x pernah datang surau, apatah lagi time bulan puasa (Tarawikh)...

p/s: Silalah google cari apa maksud "Tak bercampur dengan orang" k bro??...Kalau x jumpa maksud tu, biar aku explain...

No comments: